GELUWE – Vanheede Environment Group bestaat dit jaar 50 jaar. Vorig jaar daagde Evelyne Decrans, vrouw van CEO David Vanheede, de medewerkers uit om met zoveel mogelijk de Mont Ventoux op te rijden. Als het even kon met 50. 25 medewerkers namen graag de handschoen op.

Om de organisatie in goede banen te leiden werd samengewerkt met Sporta. Er werd ingepikt op het event ‘Mon Ventoux’, de beweegcampagne voor beginnende en gevorderde fietsers. Uiteindelijk schreven 25 dappere medewerkers zich in, waaronder David Vanheede himself. Dankzij de verschillende voorbereidingsritten in aanloop naar de beklimming kon ieder zich op zijn eigen tempo klaarstomen voor zijn of haar persoonlijk doel. De collega’s trokken er verschillende weekends op uit. Het ging zelfs zo ver dat men zelf ritjes begon te organiseren. Daarbij ging het zelfs richting Wanze waar de Muur van Hoei beklommen werd. Ideaal dus voor de teambuilding en voor de gezondheid.

Alle medewerkers van de milieu- en afvalgroep die zich inschreven, bereikten ook de top van de ‘reus van de Provence’. Bij de ene was het doel om de berg éénmaal op te rijden en op tijd terug beneden te zijn voor de match van de Rode Duivels. Bij de andere ging het om een sportieve uitdaging van liefst 150 kilometer en meer. Sommigen beklommen de kale berg zelfs driemaal. Er werd gefietst van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat. Enkelen hadden meer dan 4500 hoogtemeters op de teller van hun sporthorloge staan. Een wielerliefhebber weet wat dat betekent: afzien als de beesten.

Voor herhaling vatbaar

Aan de reacties te horen was iedereen lovend over de prestaties van het Vanheede team. Je leert elkaar op zo’n avontuur dan ook eens anders kennen en je praat eens over andere zaken dan het werk. ’s Avonds werd nog stevig na gefeest in het feestdorp dat voor de gelegenheid was ingericht op de markt van Malaucène. Daar konden de benen weer losgemaakt worden op de dansplaatjes van Discobar a moeder. Iedereen kwam goed en wel thuis en nu worden al plannen gemaakt voor volgend jaar.