Uitgerekend in de week van Batibouw -niet slecht gezien vanuit marketing standpunt – pakt het familiebedrijf AG Plastics uit met een nieuwe naam. Het bedrijf treedt voortaan de bouwwereld tegemoet onder de noemer Skylux. Voor deze naamsverandering is het bedrijf uit Harelbeke (Stasegem) niet over één nacht ijs gegaan. AG staat immers voor Albert Glorieux, de grootvader die meer dan vijftig jaar terug het familiebedrijf oprichtte. Het was zijn missie om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van gratis daglicht. Intussen zijn de lichtkoepels, lichtstraten, verandasystemen, gevelpanelen en kunststofplaten een vaste waarde in Europa. Jean Glorieux, de huidige gedelegeerd bestuurder, geeft tekst en uitleg bij de switch: “De missie van ons bedrijf blijft uiteraard onveranderd. Maar we vinden dat de naam Skylux beter vertelt waar wij voor staan. Skylux, hello daylight zegt alles in drie woorden.”

De naam Skylux werd dertig jaar geleden al bedacht door de betreurde Rik Glorieux, zoon van Albert en vader van Jean. De naam Skylux diende voor de in eigen huis ontwikkelde lichtkoepels. Skylux betekent dus letterlijk “licht uit de hemel”. Een naam die perfect de missie van het bedrijf samenvat: zoveel mogelijk daglicht binnenbrengen in huizen, kantoren en fabrieken. Alle (5) productgroepen krijgen nu dezelfde naam mee: lichtkoepels, lichtstraten, verandasystemen, gevelpanelen en kunststofplaten. “Eénzelfde sterke merknaam is een pak makkelijker en vooral veel communicatiever,” heet het bij het management. “Het onderstreept ook onze ambitie om verder te groeien zowel in binnen- als buitenland.”