De raad van bestuur van Deceuninck NV heeft zopas Anouk Lagae gecoöpteerd als onafhankelijk bestuurder, en dit op aanraden van het remuneratie- en benoemingscomité. Ze heeft meer dan achttien jaar ervaring in marketing en branding bij Coca Cola (Brussel, Londen en Sydney) en bij Unilever (Brussel). Momenteel is ze Chief Marketing Officer bij Duvel Moortgat.
Anouk Lagae behaalde destijds een masterdiploma “Business and Engineering” aan de Solvay Management School in Brussel en bereidde zich voor op de rol van onafhankelijk bestuurder aan de Kellogg School of Management, Northwestern University in Chicago. Ze werd door Trends/STIMA verkozen tot Marketeer of the Year in 2015.
Bij Deceuninck nam ze haar nieuwe mandaat op met ingang van 1 januari 2017. Haar benoeming zal nog ter goedkeuring worden voorgelegd aan de aandeelhouders op de eerstvolgende aandeelhoudersvergadering. Paul Thiers, voorzitter van de raad van bestuur, zegt een gelukkig man te zijn. “De raad van bestuur is verheugd dat Anouk de uitnodiging om lid te worden van de raad van bestuur heeft aanvaard”, aldus Thiers. “Haar internationale expertise op het vlak van consumentenmarketing en –branding bij leidinggevende internationale bedrijven zal een grote toegevoegde waarde betekenen voor Deceuninck. We kijken allen uit naar de nauwe samenwerking met Anouk.”