WIELSBEKE, KRUISHOUTEM – Op de vakbeurs Domotex maakte Beaulieu International Group (BIG) bekend dat het voor zijn ‘floordivisie’ een topper in huis heeft gehaald. De Australiër James Neuling moet deze activiteiten -de belangrijkste poot binnen het concern- in goede banen leiden. 

Vloerbekleding is voor Beaulieu al lang veel meer dan tapijt. Op de gigantische en erg mooi aangeklede stand toonden de broers Luc en Francis De Clerck voor wat hun groep anno 2018 allemaal staat. Naast tapijt, wordt ook uitgepakt met naaldvilt, kunstgras, vinyl, laminaat, parket en wandpanelen.

De rode draad doorheen alle activiteiten in de vloerbekleding, heet innovatie. In Hannover werd zelfs een revolutionaire nieuwigheid getoond onder de vorm van een digitaal geprinte badkamer. “De familie De Clerck bewijst jaar na jaar haar grote commitment tegenover de groep”, aldus topkaderlid en HR-manager Ann Buysse. “Ook in 2017 werd liefst 100 miljoen euro geïnvesteerd in de groep, waarvan 50 miljoen rechtstreeks in de Belgische fabrieken. Een aantal nieuwe textielmachines, waaronder twee naaldviltlijnen van 6 meter, mogen zelfs wereldtop heten. Ook in 2018 wordt meer dan ooit ingezet op innovatie willen we onze ecologische balans danig opsmukken.”

Luc en Francis De Clerck hebben na een intense zoektocht naar een topmanager, nu de Australiër James Neuling in huis gehaald. Hij heeft een grote ervaring en staat van verdienste bij multinationals. De voorbije twaalf jaar was hij in Europa aan de slag bij General Electric. Neuling mag nu voor rekening van BIG de vloerdivisie naar grotere hoogten leiden, met focus op sales.

Beaulieu International Group telt in zijn totaliteit 4.519 medewerkers, gespreid over 39 locaties in 14 landen. Volgens de laatst beschikbare data is BIG goed voor een omzet van 1,7 miljard euro. De voorbije vijf jaar werd telkens 100 miljoen euro geïnvesteerd, ofte 500 miljoen euro op vijf jaar tijd.