Black Lion, het gespecialiseerd webbureau uit Kortrijk, kent een bijzonder groei sinds de verhuis uit Izegem. De core business bestaat uit het bouwen van websites en webshops voor kmo’s op basis van het eigen platform Shuttle. Sinds de naamsverandering (vroeger Media Mates) en de verhuis, bevindt de business zich enkel maar in stijgende lijn. In die mate zelfs dat er op korte termijn nog twintig extra mensen worden aangeworven, ofte een verdubbeling van de huidige ploeg. “Het is echter de enige mogelijkheid om de service voor onze klanten te blijven garanderen,” vertelt oprichter en zaakvoerder Klaas Geldof. “Onze ambitie is om op korte
termijn het beste webbureau van West-Vlaanderen te worden en onze tagline ‘king of the web’ alle eer aan te doen. We zijn vooral op zoek naar webdesigners, front-end en back-end developers. Ook zoeken we mensen voor onze nieuwe SEO-afdeling die we binnenkort opstarten. Maar als een bedrijf sterk groeit, kan elke afdeling extra mensen gebruiken. Spontane sollicitaties zijn dus zeker welkom.”
Het paradepaardje van Black Lion is het webplatform Shuttle. Het eigen ontwikkeld systeem vormt de basis van iedere website die Black Lion aflevert. Ook andere bureaus kunnen het platform gebruiken om sites voor hun klanten op te zetten, zonder persé over technische kennis te moeten beschikken. “Shuttle mag een succes genoemd worden”, vertelt Klaas. “Op dit moment gebruiken tientallen grafische bureaus het platform en draaien er meer dan 1.500 sites op.”
In januari van dit jaar nam Black Lion zijn intrek in de volledig gerenoveerde gebouwen van St-Pol. Op die manier heeft een deel van de Kortrijkse graanstokerij, die de allerlaatste van West-Vlaanderen was, een nieuw leven gekregen. “We hebben nog geen seconde spijt gehad van die beslissing”, zegt Geldof nog. “We hebben nu veel meer ruimte en zijn centraler gelegen.”