BRUGGE – Het Brugse Skinn Branding Agency heeft de volledige rebranding van de stad Blankenberge voor zijn rekening genomen. Voor de allereerste keer pakt de kuststad groots uit met een volledig nieuwe branding waarin het hart en de zwart-witte strepen centraal staan. De afgelopen jaren werd volop geïnvesteerd in het openbaar patrimonium van de stad en ook in de toekomst staan er heel wat ambitieuze projecten op til.

Skinn Branding Agency, gelegen aan de Pathoekeweg, is een zogenaamde merkenbouwer, van strategie tot beleving. Bij het agentschap, dat over de jaren heen mooie referenties wist op te bouwen,  werken om en bij de 25 mensen. Volgens burgemeester Ivan De Clerck van Blankenberge was het de bedoeling om met deze rebranding het merk Blankenberge op de kaart te zetten. “In het verleden hebben we te weinig gefocust op de vele troeven die onze stad te bieden heeft”, aldus de burgervader. “Blankenberge is authentiek maar tegelijkertijd constant in beweging. Precies daarom is het tijd voor verandering, voor een nieuwe merkidentiteit die meteen krachtig toont wie we écht zijn.”

Eigentijds en tijdloos

Om Blankenberge te onderscheiden van de andere Belgische badsteden werd op zoek gegaan naar enkele unieke kenmerken die eigenheid geven aan de stad. “De zwart-witte strepen zijn dé kleuren van Blankenberge”, aldus schepen Philip Konings, bevoegd voor communicatie. “Ze komen terug in zowel het wapenschild als in de iconische Blankenbergse badkarren. Een knipoog naar vroeger maar tegelijkertijd eigentijds en tijdloos, modieus en trendy met een link naar het maritieme. Daarnaast wil Blankenberge een geliefde stad zijn. Het wapenschild werd bijgevolg getransformeerd tot dit herkenbare icoon: de hartslag van Blankenberge.”

Blankenberge wil nu zijn nieuwe merk consequent uitrollen, niet alleen in de interne communicatie maar ook in relatie met de buitenwereld, met inbegrip dus van de sociale media.