De Brugse wijnhandel Louise-Brison won een hospitality award voor de klantvriendelijkste buurtwinkel in de categorie “food”. Dit is een soort van Oscar voor de kleine ondernemer. De Retail Awards zijn een onderdeel van de Hospitality Awards Belgium. Ze vormen één geheel met de Horeca Awards Belgium. Zoals de naam laat vermoeden, gaat het om een wedstrijdformule: populair maar ook met een duidelijke en nobele doelstelling. Finale bedoeling is het bestendigen van de algemene kwaliteit in de retailsector en deze eventueel zelfs te verbeteren.

Het is algemeen geweten dat de retail-sector moeilijke tijden doormaakt en terecht om positieve aandacht vraagt. De sector is met zijn toeleveranciers de grootste werkgever in België. Wanneer de gasten verpozen, zijn andere mensen achter de schermen druk in de weer om die gasten op hun wenken te bedienen. Maar de sector verdient meer steun, hulp, bijstand en aandacht en de Horeca Awards wil daarop inspelen. Niet alleen om aan te dringen op steunmaatregelen overheidswege en officiële instanties, maar om de retailsector in een positiever daglicht te plaatsen.

De Brugse wijnhandel Louise-Brison van Regine Verhoye wil anders dan anderen zijn door zich integraal en unilateraal te focussen op Franse wijnen uit bekende maar ook uit en minder bekende regio’s. “Door de veelvuldige en jarenlang volgehouden contacten met de wijnbouwers kennen wij de wijnen goed”, zegt Regine Verhoye. “Door de jaren heen en dit sedert 1998 is ons gamma uitgebreid en omvat nu een tachtigtal wijnen.” De kmo van Regine Verhoye bevindt zich op Sint-Michiels Brugge.