Sinds kort kunnen Belgische handelaars nu ook bij CCV terecht voor de verwerking van hun Bancontact-transacties. CCV, de nummer twee op de Belgische betaalmarkt, kreeg nu ook een licentie voor het verwerken van Bancontact en gaat daarmee rechtstreeks de concurrentie aan met marktleider Worldline. CCV rekent consequent geen abonnementskost aan en ontwikkelt een aanbod op maat voor elke handelaar. Volgens Dimitri Beck, CEO bij CCV, is het belangrijk dat handelaars de keuze hebben tussen verschillende aanbieders. “Dit komt alleen maar de kwaliteit en de service van het elektronisch betalen ten goede,”, aldus Beck die zijn kantoor heeft in Ieper.

CCV België heeft meer dan 100 betaalspecialisten in dienst. De betaalspecialist houdt in België kantoor in Ieper (hoofdzetel), Kortrijk en Hasselt (CCV Lab). CCV zorgt al 20 jaar dat Belgische handelaren vlot betalingen kunnen ontvangen. Door een snelle en betrouwbare service groeide CCV uit tot de nummer twee op de Belgische markt met een marktaandeel van 20 procent. KMO’s de beste betaaldiensten aanbieden bleef al die tijd de hoofdambitie. CCV België maakt deel uit van de Nederlandse CCV Group. “Door onze schaal kunnen we blijven innoveren én zijn we veel wendbaarder dan grotere spelers”, heet het bij het bedrijf. CCV is marktleider in de Benelux en exclusieve partner van UNIZO voor alle betaaldiensten.

De Belgische betaalmarkt is de laatste jaren grondig dooreengeschud, en niet alleen door de opkomst van de e- en m-commerce. Bancontact heeft zijn betaalsysteem opengesteld voor meerdere betaalverwerkers. Hierdoor is de keuze voor handelaars in hun winkelpunt toegenomen. De leveranciers van Bancontact bij de handelaar verwerken alle betalingen die in de fysieke winkel of online via Bancontact gebeuren, en storten het geld door naar de rekening van de handelaar. Met de komst van CCV als verwerker van Bancontact-transacties wordt opnieuw een belangrijke stap gezet in het vrijmaken van het elektronisch betaalverkeer in België. CCV biedt handelaars voortaan een totaaloplossing aan door zélf Bancontact-transacties te verwerken. CCV-klanten konden al Bancontact aanvaarden, maar het bedrijf stuurde die voor verwerking door naar Worldline. Door zelf de Bancontact-transacties te verwerken heeft het bedrijf nu de ruimte om met een aanbod op maat van elke klant te komen. CCV maakt direct gebruik van die vrijheid om, zoals voor zijn andere producten, de abonnementskost voor Bancontact af te schaffen. Volgens Dimitri Beck is het belangrijk dat handelaars de keuze hebben tussen verschillende aanbieders. “Dit komt alleen maar de kwaliteit en de service van het elektronisch betalen ten goede,”, aldus Beck.