BRUGGE – Het communicatielandschap verandert continu en dus is er zowel voor overheden, grote bedrijven als kmo’s werk aan de winkel. Om hun boodschap duidelijk naar klanten en stakeholders over te brengen, schiet Comm2B te hulp. Het communicatiebedrijf dat zich profileert als ‘the content company’ werd in 2012 opgericht door Bruggeling Björn Crul: “Wij helpen steeds meer bedrijven en organisaties met perscommunicatie, teksten, video’s en communicatie via events”, aldus Crul. “Om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen, had ik versterking nodig en die heb ik gevonden met Roeland Van Den Driessche.”

Björn Crul heeft meer dan 20 jaar ervaring in journalistiek, communicatiemanagement, mediarelaties en interne communicatie. Hij werkte als journalist voor Roularta, de VRT en Kanaal Z en was 5 jaar lang communicatiedirecteur van Voka, het Vlaams netwerk van ondernemingen. “Al die ervaring stelt Comm2B ten dienste van overheden en bedrijven, zowel grote ondernemingen, kmo’s als startups”, aldus Crul. “We helpen hen om boeiende verhalen te brengen en daarmee de band te versterken met klanten, stakeholders en medewerkers”, legt hij uit.

Voortaan kan Björn daarvoor ook rekenen op de steun van Roeland Van Den Driessche, zoon van de wel bekende Brugse politicus. Hij was jarenlang verantwoordelijk voor het jongerencommunicatieproject Brugge Leeft en coördinator van Brugge Studentenstad. In zijn studentenperiode schreef hij voor het studentenblad Schamper en als voormalig voorzitter van de Brugse jeugdraad vloeide regelmatig een spits advies uit zijn pols. “Roeland heeft een vlotte pen en een creatieve geest”, zegt Björn Crul. “Hij weet ook goed hoe je sociale media moet inzetten voor een specifiek doelpubliek. We vullen elkaar dus perfect aan en we zullen onze klanten samen nog beter van dienst kunnen zijn. We combineren ervaring met frisse inzichten om Comm2B als content company verder te laten groeien.”

Focus op inhoud

Comm2B heeft de voorbije jaren een hele reeks bedrijven en organisaties bijgestaan in hun communicatie en kan bogen op een flink pak referenties voor zowel geschreven, audiovisuele als evenementiële communicatie. De focus van Comm2B ligt op de inhoud. “We brengen via een leuke videoreportage, de juiste getuigenis, een uitgekiend persbericht of een verrassend interview een verhaal op maat van de doelgroep die je voor ogen hebt”, zegt de nieuwe tandem Crul Van Den Driessche. “Zo willen we onze klanten helpen om met sterke verhalen hun communicatie te versterken.”

info: www.comm2b.be