Cras zamelt 40.000 euro in voor “Warmste Week”

cras-warmste-weekHet mooie Waregemse familiebedrijf Cras organiseerde Cras in zijn eigen houtloodsen een grote, overdekte Kerstmarkt als steun aan “De Warmste Week” van radiozender Studio Brussel. Het initiatief groeide uit tot een kassucces met liefst 4500 bezoekers en dat was ver boven de verwachtingen. “We hadden in onze stoutste dromen gerekend op zowat 2000 bezoekers,” vertelt Johan Demeyere, marketingverantwoordelijke van Cras. “Reeds na een dik uur zagen we in dat het er een pak meer zouden zijn. Dat we er alsnog in slaagden om iedereen een aangename namiddag te bezorgen is een pluim voor iedereen van ons team.”
Achter het initiatief zat een enthousiaste groep collega’s, gesteund door de Cras-directie én een aantal bedrijven uit het Cras-netwerk die bereid werden gevonden om de happening te steunen. Alle partners samen slaagden er in om de som van 26.700 euro te verzamelen. Een bedrag waar de organisatie op voorhand niet had durven van dromen. De Cras-directie deed hier bovendien nog een serieuze schep bovenop zodat het ingezamelde bedrag opliep tot het recordbedrag van 40.000 euro, symbolisch uitgereikt aan de anti-kanker actie in de vorm van een houten cheque. Tien fiere Cras-medewerkers trokken deze week naar de Schorre in Boom om persoonlijk de houten cheque over te maken aan Stubru. “Het was een hartelijk radiomoment tussen geëngageerde Cras-collega’s,” zegt Johan Demeyere. “Een cheque met zo’n bedrag krijgen ze immers niet elke dag tijdens de Warmste Week. In die zin zijn we allicht het warmste houtbedrijf van het land.” (KC)