POPERINGE – Innovatie en Extremis, het hoort samen als vis met water. Tijdens de komende beurs IMM in Keulen (15 tot 19 januari) laat het bedrijf van CEO Dirk Wynants nog maar eens een staaltje van zijn kunnen zien met een nieuwe collectie bijzonder kleurrijke en uitermate creatieve parasols onder de noemer Acasia.

In Keulen wil Wynants ook een boek voorstellen: het Extremis Brandbook. “Noem het vooral geen cataloog, want het is niet de bedoeling de producten te beschrijven”, heet het bij Extremis. Met als titel ‘Traces to treasure’ laat Extremis onder meer oprichter en hoofddesigner Dirk Wynants aan het woord over de impact die Extremis als merk wil hebben. Positieve impact, die niet aan instant commercieel succes of economische groei wordt gemeten, maar wel aan de houdbaarheid van de ideeën die ze op de markt brengen. Het Brandbook heeft de ambitie een collector’s item te worden voor ondernemers, architecten, ontwerpers en design professionals. Maar het is ook een ideaal koffietafelboek om je excellente smaak te etaleren.

Het heruitvinden van een schaduwmaker deden ze bij Extremis al meer dan eens. Met een nieuwe parasol wil het bedrijf zijn reputatie als creatiefste designmeubelbedrijf opnieuw alle eer aandoen. De innovatie zit hem onder meer in het feit dat met een kleine oppervlakte maximaal veel zonlicht wordt afgedekt. Op de uitgebreide stand in Design Post in Keulen lanceert Extremis daar bovenop ook nog een reeks nieuwe accessoires.