KORTRIJK, WAREGEM – Drie middenstandszaken die gezamenlijk uitpakken, je komt het niet elke dag tegen. Optiek Decraene, Juweliers Casteur en De Nachtwacht doen het wel middels de publicatie van een gemeenschappelijk magazine. Onder de noemer “Mooois” willen ze elkaars klanten inspireren. Een mooi staaltje van samenwerking onder familiezaken.
Optiek Decraene is afkomstig uit Bellegem, Juweliers Casteur uit Waregem en De Nachtwacht uit Kortrijk. Zij komen nu met een vernieuwend initiatief: een gemeenschappelijk magazine naar hun klanten. De voorbije afgelopen jaren konden consumenten al kennis maken met magazines, uitgegeven door meerdere handelszaken.  Het magazine Mooois wil zich echter onderscheiden. “We stelden ons bij de creatie van ons gemeenschappelijk magazine niet de vraag of we nu concurrenten zijn van elkaar, maar focusten integendeel op de complementariteit”, aldus de initiatiefnemers. “Alle drie zijn we met kwaliteit en schoonheid bezig en dat op een professionele en klantgerichte manier. Die basishouding zorgde al snel voor de klik.”
De marketingstrategen van Mex United zorgden voor de realisatie. Het resultaat mag er zijn. “De klant krijgt een persoonlijke kijk op de gezichten achter onze familiezaken”, zo zegt Jurgen Decraene van Optiek Decraene. Erg belangrijk voor ons, want daarin schuilt net een van onze sterktes: we bieden geen anonieme service, maar raad en daad door mensen van vlees en bloed.”
Het magazine werd verspreid op 7500 exemplaren, zal twee keer per jaar verschijnen en is weldra ook digitaal raadpleegbaar op de sites van de initiatiefnemers.