De West-Vlaamse softwarefirma CRM Group uit Waregem bestaat in oktober dit jaar 25 jaar, en dit gaat gepaard met een fundamentele bijsturing van de strategie en de keuze voor schaalvergroting, zowel nationaal als internationaal. Strategisch wordt één principe als heilig naar voor geschoven: ‘Big data is the fuel of the future’. Naast de radicale keuze voor digitalisatie wordt de expertise van de makelaar ook nog steeds naar waarde geschat. “Het gaat er om de kaart te trekken van de gedigitaliseerde verzekeringsmakelaar”, verduidelijkt zaakvoerder Roland Maes. “Het gaat dus niet om een of/of keuze. Zo veel mogelijk jobs behouden blijft belangrijk.”

CRM komt met een gloednieuw softwareplatform op de proppen voor de nationale verzekeringsmarkt. Het moet verzekeringsmakelaars met een toekomstvisie vooruit stuwen in het snel veranderende mondiale verzekeringslandschap.”Combining the best of both worlds is onze boodschap”, aldus Roland Maes. “Digitalisatie samen met de expertise van de makelaar bezorgt de verzekeringsmakelaar een unieke oplossing.”

CRM Group, nog een echt familiebedrijf, is vast van plan om ook stevig te groeien, zowel nationaal als internationaal. Om die expansie te kunnen financieren kijkt de familie Maes in de toekomst uit naar samenwerking met enkele internationale spelers uit de verzekeringssector en aanverwante sectoren. “Bedoeling is om snel onze oplossingen te kunnen uitzetten in België en een tiental Europese landen”, aldus Roland Maes. “Om het nieuw platform internationaal te vermarkten gaat CRM voor een extra financiering van plus minus 25 miljoen euro.”