Flanders DC, de Vlaamse organisatie voor ondernemen in de creatieve sector, lanceerde zopas haar nieuwe site. Naast een praktische gids met tips, informatie en tools voor creatieve ondernemers, wordt ook een nieuw online magazine boven de doopvont gehouden. Begin 2016 bundelden Design Vlaanderen, Flanders Fashion Institute en Flanders DC de krachten. Een jaar later zijn ook de expertises en sterktes van de drie organisaties samengesmolten. Het resultaat: één organisatie met één team, één programma en één naam: Flanders DC. En vanaf vandaag ook één website: www.flandersdc.be, die ontwikkeld werd in samenwerking met het Antwerpse communicatiebureau Kunstmaan.

Naast een praktische ondernemersgids is de grote nieuwigheid een online magazine www.flandersdc.be/nl/magazine. Dit online magazine is de opvolger van het papieren designmagazine Kwintessens. Het Flanders DC magazine wil de hele Vlaamse creatieve sector een platform geven, nieuws uit de sector brengen en inspireren rond de zakelijke kant achter hun creativiteit. “We zijn voor alle duidelijkheid geen lifestyle magazine maar focussen ons op het professionele en ondernemende verhaal”, verduidelijkt Pascal Cools, directeur van Flanders DC. “We kijken naar de nieuwe business modellen die we in design, gaming of mode zien opkomen. Hoe hebben designers of kunstenaars van hun passie hun broodwinning gemaakt? Hoe hebben creatieve ondernemers de stap naar het buitenland kunnen zetten? Dat zijn de topics die ons interesseren.”

Sommige artikels zullen ook in het Engels verschijnen zodat deze ook gebruikt kunnen worden bij internationale promotie van de Vlaamse creatieve sector. Ondernemers en creatieven uit de sector worden uitgenodigd om grote doorbraken, nieuwe deals of nieuwe inzichten te delen met Flanders DC zodat zij hen een platform kunnen bieden. Maar voor een goed begrip: dat delen kan ook met de redactie van Made in West-Vlaanderen.