Het Kuurnse energiebedrijf G&V, dat ook een groot opslagdepot heeft langs de E 403-autostrade in Roeselare, wil van 2017 een uitmuntend jaar maken. De uit de kluiten gewassen kmo die geleid wordt door Xavier Dewulf, heeft een reeks nieuwe projecten op stapel staan en toont daarmee nog eens dat het een echte “snelgroeier” is.

Zo wil G&V onder meer op de Antwerpse linker- en rechteroever zijn bestaand netwerk van trein- en truckstations nogmaals uitbreiden met twee bijkomende sites. In de haven van Antwerpen moet er daarnaast nog een LNG Energy Hub komen, en dit in partnership met de Frans-Belgische energiegroep ENGIE. Op Kaai 528 zal het eerste Europese bunkeringsplatform worden gebouwd voor zware binnenschepen op LNG. Dit moet een technisch huzarenstukje worden.

G&V is allicht nog het meest en het best bekend met zijn netwerk van benzinestations, ofwel onder eigen naam ofwel voor rekening van Esso of Shell. In totaal beheert de onafhankelijke West-Vlaamse energiegroep al een 180-tal stations. Daar zullen er in de loop van dit jaar nog een aantal bijkomen. De voorbije dagen werden er alvast reeds twee nieuwe stations in gebruik genomen. Het betreft twee Esso Express stations, zonder bediening maar met de scherpst mogelijke prijzen op de markt. Een station is gesitueerd in Waregem, een in het Oost-Vlaamse Deurle.