Unizo West-Vlaanderen stuurt de Kortrijkse Isabel Lambert van de start-up Washcot naar Brussel om mee te doen aan de verkiezingen van “meest beloftevolle businessvrouw van het jaar”. Dit event wordt jaarlijks georganiseerd door het netwerk Artemis/Markant en wil het vrouwelijke ondernemerschap in de kijker zetten. De luierservice Washcot verhuurt en wast herbruikbare luiers met wekelijkse thuislevering en ophaling. Zowel voor particulieren als voor crèches over heel Vlaanderen, Brussel en Waals-Brabant. De kmo is sterk groeiend.

Na haar studies communicatiewetenschappen en een bijkomende modeopleiding in Milaan werkte Lambert zes jaar voor een modeagentuur. “Ik voelde dat op een bepaald moment de tijd rijp was om een eigen zaak te starten en haalde inspiratie uit mijn omgeving waar een echte babyboom aan de gang was”, vertelt Lambert. “Herbruikbare luiers op een leuke, trendy en innoverende manier in de markt te zetten leek me wel wat. We vinden allemaal ecologie en duurzaamheid belangrijk maar willen er geen comfort voor opgeven. Mijn expertise en materiaalkennis uit de modesector gebruikte ik om een eigen luier te ontwikkelen en ongeveer anderhalf jaar na mijn eerste idee ben ik er helemaal voor gegaan.”

Het ondernemersmotto van Isabel Lambert -dochter van advocaat Luc Lambert- is gesteund op de 5 d’s: dromen, denken, durven, doen en vooral doorzetten. In deze fase denkt ze met Washcot ook aan een nieuwe uitdaging in de markt van de ouderzorg.