Jetair wordt 37 miljoen keer veranderd in TUI

Ronjetair-winkeld deze tijd verdwijnt de naam Jetair definitief uit het straatbeeld maar het smile logo blijft. De naamsverandering past in een strategisch (en vanuit Duitsland bevolen) plan om de grootste Belgische reisorganisator sterker te maken, met groeiambities, en met nieuwe vakantieformules voor de consument. TUI Group nam de beslissing om internationaal onder één merk te werken al in mei vorig jaar. In 2015 veranderde Arke (NL) al naar “TUI”. Dit jaar zijn ook TUI France en TUI Nordic aan de beurt. Nu wordt Jetair omgedoopt tot TUI.  De wijziging is van toepassing op de merknamen Jetair (touroperator), Jetairfly (luchtvaartmaatschappij) en Jetaircenter (reisagentschappen). Andere bekende merken van TUI Belgium – Sunjets.be, VIP Selection en VTB Reizen – blijven als afzonderlijke merknaam bestaan, omdat ze elk hun eigen specifieke doelgroep aanspreken.

Jetair zal onder de naam TUI een breder en meer divers vakantieaanbod voorstellen, aldus de Duitse moedermaatschappij. Dit zou ook nieuwe vakantiemogelijkheden moeten bieden aan de reizigers en voor de Belgische reisorganisatie groeimogelijkheden creëren. Jetair bestaat 45 jaar en wil met de hele operatie zijn aanbod verder versterken door maximaal in te zetten op vakanties volgens de Belgische smaak, servicegericht en met een ongewijzigde degelijkheid, zekerheid en verantwoordelijkheid. De naamswijziging geeft ons de unieke kans om ons nog breder te positioneren, te blijven innoveren en dus meer reizigers te inspireren, heet het in Oostende. Een werkgroep heeft de voorbije maanden de omvangrijke rebranding grondig voorbereid. Daarbij werden de Jetair-reiskantoren zowel binnen als buiten gerestyled. TUI Belgium investeerde maar liefst 30 miljoen euro in de hele operatie. De naam Jetair diende welgeteld 37 miljoen keer vervangen te worden. (KC)