Capone, dat is de naam van het gloednieuwe communicatiebureau van Pieter Claerhout (31) en Joke Verbeke (33). De jonge zaakvoerders hebben samen 20 jaar ervaring in de journalistiek en communicatie. Ze waren de afgelopen jaren verantwoordelijk voor de communicatie van Voka West-Vlaanderen en zetten nu zelf de stap naar het ondernemerschap. “Bij Voka West-Vlaanderen was ik meer dan 5 jaar verantwoordelijk voor de communicatiestrategie en de uitwerking ervan”, aldus Joke Verbeke. “Mijn vennoot Pieter deed er het grafisch ontwerp. We zijn dus zeer complementair. We leerden er het West-Vlaamse bedrijfsleven door en door kennen. Door zo vaak in contact te komen met ondernemers, kregen we bovendien zelf de ondernemersmicrobe te pakken. Vandaar de stap naar een eigen communicatiebureau.”

De naam van het nieuwe communicatiebureau, die is zeer bewust gekozen. “Al Capone was een meesterlijke verhalenverteller”, aldus het duo. “Hij kon mensen zeer goed overtuigen. Dat is precies wat wij voor onze klanten willen doen: sterke verhalen met overtuigingskracht maken, in woord en in beeld. Crimineel creatief communiceren als het ware. Het criminele moet je uiteraard met een korreltje zout nemen, maar we willen wel werk maken dat opvalt, dat anders is dan anders.”

Capone richt zich in eerste instantie op kmo’s uit West-Vlaanderen. “We merken dat heel wat bedrijven nog te bescheiden zijn en bovendien te weinig tijd hebben om goed en genoeg te communiceren”, zegt Joke Verbeke. “Wollig advies, dat is niets voor ons. Een communicatiestrategie is bij ons een concreet actieplan op maat dat wij zelf in de praktijk (kunnen) omzetten. We ontwerpen huisstijlen, schrijven teksten voor blogs, maken brochures, onderhouden relaties met de pers. We merken nu al dat klanten het enorm appreciëren dat we betrokken zijn en met hen meedenken. We willen een langetermijnpartner zijn die met hen meegroeit.” Capone werkt van uit een kantoor in Neder Mosscher in Kortrijk.

Meer info: www.capone.be