LO – Innovatie is een must, en dat geldt ook in de voedingssector. Het West-Vlaamse vijfsterren voedingsbedrijf Jules Destrooper heeft zijn bestaand en traditioneel assortiment nog uitgebreid met liefst vier nieuwe producten. De innovaties stoppen echter niet bij de koekjes zelf. Ook de iconisch blauw-witte verpakkingen van de Jules Destrooper koekjes krijgen een ultieme ‘make-over’ met de bedoeling de merknaam, de authenticiteit en de heerlijke koekjes zelf meer dan ooit onder de aandacht te brengen. 

Sinds de familie Vandermarliere, vertegenwoordigd door Sofie Vandermarliere, in april 2015 zijn intrede maakte bij Jules Destrooper, is het voedingsbedrijf met vestigingen in Lo en Ieper alleen maar blijven groeien. Rond deze tijd worden ‘Les Délices‘ op de markt gebracht, een introductie die ondersteund wordt met een grote affichencampagne in heel België. Les Délices zijn  heerlijke zandkoekjes, voorzien van een laagje (Belgische) chocolade en perfect complementaire smaken als amandelen, cacao of Matcha thee. Deze thee is een populaire groen product uit Japan. Na de oogst worden de theeblaadjes vermalen tot een (felgroen) poeder. Dit maakt de thee ook uitermate geschikt om te verwerken in allerhande drankjes en voeding, zoals dus ook in de Les Délices koekjes. De nieuwe koekjes worden ook afgewerkt met een laagje witte chocolade.

Het motto van de Belgische biscuiterie Jules Destrooper is niet voor niets ‘Crafted for real enjoyment’. Jules Destrooper werd in 1886 opgericht en is al die tijd blijven steunen op twee basispijlers: passie voor het product en vakmanschap. Alle producten worden gemaakt op basis van honderd procent natuurlijke ingrediënten. Bij Jules Destrooper gaat men er prat op dat er in het hele assortiment géén bewaarmiddelen, kleur -of kunstmatige smaakstoffen worden gebruikt. Het bedrijf wordt sinds 2015 geleid door extra muros CEO Emmanuel Blomme.