Deze week stellen de eigenaars van de upscale kledingzaak Vertigo (Waregem) hun eigen magazine voor in aanwezigheid van enkele Bekende Vlamingen. In juli zal het twee jaar zijn dat Philippe Janssens en Hélène Nottebaert de populaire en toen dertig jaar jonge herenkledijzaak Vertigo in hartje Waregem overnamen. Het duo lijkt vrij complementair. Hélène ademt mode en Philippe is dan weer het prototype van de selfmade man en honderd procent entrepreneur.

Dat laatste blijkt nu opnieuw met het verrassende initiatief van een eigen blad, en dat in tijden waar de sociale media hoogtij vieren. Het management van Vertigo gelooft om meer dan één reden in zijn nieuwe initiatief. “Inhoudelijk weerspiegelt het magazine de dagdagelijkse leefwereld van Vertigo”, heet het. “Grosso modo zal de lezer er drie verschillende zaken in terugvinden. Eerst en vooral willen we de lezers en potentiële consumenten een goed beeld geven van onze collecties, over alle generaties heen. Een tweede aspect betreft het werk achter de schermen. Aan de hand van leuke sfeerbeelden geven we onze klanten een aantal impressies mee van onze bezoeken aan modesteden zoals Milaan, Firenze, Parijs, Brussel of Antwerpen. Gelijktijdig worden ook leuke culinaire tips gegeven en must visits. Tot slot graven we in de interesses van ons cliënteel. Hier komen onze partners terug op de proppen met interessante reportages over hun doen en laten. Ik denk hierbij aan de wijntips van Dercor, het bezoek aan de Salon International de la Haute Horlogerie van Juwelier Haesevoets of de autotest van de nieuwe BMW 5 reeks met Lemmens – Le Couter. Ook de whisky top-5 die Mathieu Vanneste, sommelier bij Hof van Cleve, ons presenteert en het interview met de organisatoren van de Sotogrande Grand Prix zal zonder twijfel in de smaak vallen. We geloven zelf vrij sterk in een samenwerking met andere actoren uit het topsegment van de markt.”