Boodschappen die zelfs bij afwezigheid altijd aan huis kunnen worden bezorgd? Daarvoor moet je een grotere brievenbus in huis hebben dan de huidige generatie doorsnee brievenbussen. Dat is het concept waarmee de start-up eSafe van Leon Renson uitpakt. Leon is de zoon van de succesrijke topondernemer Paul Renson van het wel bekenden gelijknamige bedrijf uit Waregem. eSafe brengt zogenaamde pakketbrievenbussen op de markt en koppelt daaraan ook nog eens een gratis boodschappenservice.

Het jonge bedrijf heeft nu met Beedrop.be een samenwerkingsakkoord getekend. Leon Renson (zaakvoerder eSafe): “Thuislevering van voeding is één van de huidige e-commerce trends. Als fabrikant van pakketbrievenbussen spelen we daar graag op in, zodat elke online aankoop ook tot een succesvolle thuislevering leidt, zelfs op momenten waarop de geadresseerde niet thuis is. Iets wat zeker voor verse producten een must is. Wie vaak online bestelt, kan onmogelijk thuis elk pakketje staan opwachten, en dus bedacht eSafe een oplossing die perfect aansluit bij de werkwijze van Beedrop die gratis aan huis levert. Concreet werd er een pakketbus ontworpen die voldoet aan de meest courante leveringen waarmee Beedrop.be te maken krijgt. De eSafe Bulkbox – waarvan het eerste exemplaar in De Pinte geplaatst werd –  is groot genoeg voor 4 bakken drank en kan koelboxen tot 40 liter aan. Alle boodschappen zitten veilig en wel opgeborgen tot je terug thuis bent. De aluminium Bulkbox maakt van het online bestellen van verse voeding een sluitend traject van aankoop tot levering. Zowel Beedrop.be als eSafe zien hierin dan ook een enorm groeipotentieel voor online bestellingen bij lokale handelaars.”

Gemak en tijdswinst waren vroeger de doorslaggevende factor voor consumenten om meer en meer in de supermarkt te kopen ten nadele van de lokale speciaalzaak. Opnieuw kiezen meer en meer consumenten ervoor om hun dagdagelijkse boodschappen van achter de laptop, tablet of smartphone te doen. Volgens de recente studie van BeCommerce groeiden de online aankopen voor voeding en huishoudproducten het afgelopen kwartaal met maar liefst 26 procent. Dat maakt van online boodschappen de snelste online groeier. De enorme groei is niet onlogisch: de tijdsbesparing bedraagt snel enkele uren per week. Online boodschappen doen blijkt bovendien dé kans voor de speciaalzaken om opnieuw dichter bij de huidige klant te staan. Ook lokale landbouwers en zuivelproducenten gaan gretig in op de mogelijkheid om hun producten lokaal te verdelen.