De Duitse elektronicaketen Media Markt wil in België uitpakken met een reeks kleinere winkels. Het lonkt daarvoor onder meer naar het Waalse Gemblours en het West-Vlaamse Waregem. De bedoeling is tweevoudig: tegenwerk bieden aan ketens zoals Vanden Borre, Selexion of Krefel, maar ook zorgen voor een complementair aanbod tegenover de online verkoop waar groepen als Bol.com steeds meer marktaandeel inpikken. Media Markt zegt te geloven in winkels met kleinere oppervlakten waar gezelligheid nog centraal staat. Winkelen moet met andere woorden nog altijd een beleving blijven. In deze fase worden zelfs andere zaken uitgeprobeerd zoals in Wilrijk het geval is. Daar is er ook een koffiebar of kan men even zijn haar laten bijknippen om te ervaren hoe de nieuwe tondeuses werken.

De winkel in Waregem zou niet groter zijn dan duizend vierkante meter. Een gemiddelde site van Media Markt bereikt al gemakkelijk meer dan het dubbele. De grootste Media Markt winkel van het land, die van Wilrijk, is zelfs 6.500 vierkante meter groot. Media Markt is een gigant in ons land. Het telt 27 winkels, die allen samen goed zijn voor een omzet van 750 miljoen euro. In totaal werken er in België 1.800 mensen voor de retailer.