KORTRIJK – Niets beter dan netwerken, informatie, tips en ervaringen uitwisselen. Met als uiteindelijke bedoeling: er sterker uit komen. Zo dachten een tiental jonge kaderleden en/of ondernemers toen ze zowat een jaar terug The Winstons oprichtten. Niet te verwarren met The Simpsons uiteraard. 

De Winstons werd in februari 2017 opgericht als een netwerk van ondernemende mannen. De basis voor de vereniging werd gelegd in de Winstons bar van het Kortrijkse viersterrenhotel Hotel Messeyne te Kortrijk, wat meteen ook de naam van de vereniging verklaart. “Het gaat niet enkel over ondernemers, maar evengoed om bijvoorbeeld CFO’s, zolang men maar een geëngageerde en ondernemende spirit heeft”, vertelt Benjamin Vandorpe. “Elke maand wordt er bijeengekomen over een bepaald thema waarrond gediscussieerd wordt en ideeën uitgewisseld. Dit kan gaan van hot topics, zoals personeel aantrekken in een krappe markt als West-Vlaanderen, tot het afwegen van een raad van bestuur versus een raad van advies.  Er worden nog enkele Winstons gezocht, maar de groep wordt bewust beperkt gehouden (maximum 15 personen) om de interactiviteit tussen de leden te waarborgen. Gezien openheid en het delen van ervaringen de belangrijkste troeven zijn, wordt erover gewaakt dat de Winstons geen concurrerende activiteiten hebben.”

De stichtende leden van The Winstons zijn: Jochen Blondelle (Groep NBA), Koen Callewaert (Callplast), Koen Dehoorne (Flandria-tobaccos), Bruno Demuynck (D’Interieur), Vincent Duthoo (Duthoo), Mike Fraeye (Carfac), Sam Furnier (Maes Compressoren), Heinz Helewaut (Navitrans), Steven Malysse (O’Learys), Mirko Savic (Savic Engineering), Kurt Taelman (Faveo Invest), Thierry Vandererfven (Belberry) en Benjamin Vandorpe (Lafosse).