oostendeOostende Business Club (OBC) heeft een boeiend programma samengesteld met vier bedrijfsbezoeken, waarbij een unieke kijk achter de schermen kan genomen worden.  OBC, een initiatief van SBM en het Economisch Huis van Oostende, is een netwerkforum waar kaderleden en executives uit de brede Oostendse regio elkaar vinden in een ongedwongen sfeer. De leden leren elkaars professionele activiteiten beter kennen én kunnen ervaringen uitwisselen.

Op 20 april vindt het eerste bezoek plaats bij LIC-Oostende. Het internationaal bedrijf LIC  heeft als motto “passie voor perfectie” en bestaat dit jaar 45 jaar. Of het nu om serie- of maatwerk gaat, de horlogebandjes van LIC worden stuk voor stuk met uiterste zorg vervaardigd door een hecht team van geschoolde en ervaren vaklieden.  Creativiteit, raffinement, degelijkheid en een onberispelijke afwerking zijn een erezaak voor LIC, waarvan het logo, als een waar merk voor kwaliteit, de binnenkant van de bandjes siert.

Later in het jaar staan  nog drie andere bezoeken op de planning. Op woensdag 1 juni trekt de Oostende Business Club naar VLOOT, de rederij die deel uitmaakt van het Agentschap Maritieme Dienstverlening en Kust en overheidstaken uitvoert op zee. Op 19 oktober wordt AIM Recycling Europe bezocht dat zich specialiseert in de terugwinning en recyclage van gemengde non-ferro metalen. Het laatste bezoek van de editie 2016 van de  Oostende Business Club vindt plaats op 14 december bij QBMT, het bedrijf dat vier jaar geleden gestart is met de bouw van zorgrobot ZORA en intussen een vaste stek gevonden heeft voor ZORA en andere robots Pepper en James in Oostende. Oostende Business Club staat nog altijd open voor nieuwe leden. (KC)