The Ark, de cruise- en partyboot die door Kortrijkzaan Yvan Vindevogel gecharterd werd om dezer dagen over de Middellandse Zee te dobberen, is meer dan alleen maar een varend Tomorrowland. Wie er de indrukwekkende cijfers bij haalt, kan maar tot één conclusie komen: dit is vooral een echt ondernemersverhaal, waarin kolossaal veel werd geïnvesteerd. Om de klanten een delicieus delight gevoel te geven, zoals dat mooi heet in marketingtermen.

De naakte cijfers spreken in elk geval boekdelen. Volgt u even mee? Eén atletiekpiste, 1 mini-golf, 1 klimmuur, 1 casino, 2 zwembaden, klanten uit 44 landen, een schip met 14 verdiepingen, 90 dj’s, 7 restaurants, 241 koks, 1.379 crewleden en 3.634 passagiers of een bootje vol. Het goedkoopste ticket, drank en vluchten niet inbegrepen, kostte 549 euro. Of u had het liever wat duurder en exquiser gewild? Dan moest u 5.949 euro in de kassa storten, opnieuw drank en vluchten niet inbegrepen. Aan boord van The Ark verbleef deze week niet alleen mooi jong volk, maar evenzeer heel wat veertigers en vijftigers. Op het schip stond ook muziekmateriaal voor een tegenwaarde van 1 miljoen dollar.

Minder dan een maand na het lanceren van zijn project ‘The Ark’, mocht de Kortrijkse ondernemer Yvan Vindevogel al van een succes gewagen. De partyboot bleek toen al voor de helft uitverkocht. Finaal afficheerde het schip ‘fully booked’. The Ark richt zich op een internationaal publiek, op zoek naar een mini-vakantie met de luxe en comfort van een cruiseschip en het beste aan elektronische muziek of aan culinaire en wellness geneugten. De focus ligt evenwel op de moderne muziek en daarom werd de vergelijking gemaakt met Tomorrowland, maar dan op zee.