Het gaat hard voor Tag City, de Kortrijkse start-up van Pieter-Jan Vanneste en zijn kompanen. Tag City is een online zoekmachine voor kortingcodes. Nu gaat Vanneste met zijn jonge onderneming nog een stap verder met een bijzonder innovatief concept: de Familycard. Een idee dat de wereld van het digitaal shoppen alweer een nieuwe impuls moet geven.  

“Familycard.be is één webshop waarmee je altijd korting kan krijgen bij 202 Belgische en internationale webshops”, vertelt bedenker Pieter-Jan Vanneste. “We werken reeds samen met een aantal mooie partners, waaronder Media Markt, Disneyland, Krëfel, Hema, Coolblue, enzovoort. Het systeem is uniek. Een digitale klantenkaart is niet nieuw. Er zijn een aantal kleinere spelers in België die dit ook aan het lanceren zijn, maar onder de vorm van een cashback. Ons grote succes zit hem in deze twee zaken. Om te beginnen is het een vrij begrijpbaar concept. Wij hebben het niet over ingewikkelde termen zoals cashback. Ons concept is gewoon een klantenkaart (iedereen kent dit concept), maar dan eentje voor webshops. Twee: het systeem is gemakkelijk toegankelijk met één klik op de muis. Dit is een absolute primeur in België. Geen enkele andere website biedt dit aan. Bij FamilyCard kunnen onze leden een gratis browser extensie downloaden (beschikbaar voor Google Chome en Firefox browsers). Deze herinnert onze leden er automatisch aan als zij op een van onze deelnemende webshops surfen. Via één simpele klik kunnen ze dan hun webshop klantenkaart activeren, en hiermee dus een mooie korting krijgen. Kortingen lopen op tussen 1 en 10 procent van het totale aankoopbedrag van onze gebruiker, dus absoluut de moeite.”

FamilyCard.be ging live op 12 oktober 2017. Dat het concept aanslaat, is intussen al duidelijk. “Nog geen twee weken na de lancering hadden we we al bijna twee duizend inschrijvingen”, aldus Pieter-Jan Vanneste.

info: https://www.familycard.be