De eerste virtuele showroom ter wereld is een feit. Het betreft een wereldprimeur, zeggen de twee West-Vlaamse bedrijven die aan de basis liggen. Nanopixel (uit Roeselare)  ontwierp en ontwikkelde “het ding” speciaal voor Renson en gaf het kind ook een naam mee: de “Experience Box”. Het is een van 3 bij 2,5 meter waarin klanten in real time alle Renson producten kunnen ontdekken, beleven, kiezen en naar eigen wens configureren. De primeur wordt gelanceerd aan de vooravond van Batibouw.

Met een portfolio van meer dan 700 producten beschikt het Waregemse Renson vandaag over vele duizenden vierkante meters aan showrooms. Het is voor de Renson-dealers, die zich over de hele wereld bevinden, niet mogelijk om dit enorme productgamma in hun toonzalen opgesteld te krijgen. Bovendien ondervond men dat klanten vaak moeite hadden om zich de producten en hun werking voor te stellen in hun eigen thuissituatie. Daarom werd in samenwerking met Nanopixel de Renson Experience Box ontwikkeld. “Renson wil niet alleen innovatief zijn in de ontwikkeling van nieuwe producten, maar wil ook trendsetter zijn in de manier waarop we dat productgamma aan eindklanten voorstellen”, onderstreept Pieter Lecluyse, marketing manager bij Renson, het belang van de Experience Box. “Via de realtime rendering-software simuleren we de integratie van onze producten naar wens van de klant. Dit is uniek in onze sector, maar voor ons uiterst belangrijk omdat we de high-end producten die we ontwikkelen ook op een gelijkwaardige manier willen voorstellen. Met onze Renson Experience Box, kan iedere Renson vertegenwoordiger dan ook beschikken over de grootste Renson showroom van het land”.

Met hulp van de Experience Box wil Renson meer dan ooit het comfort van de klant centraal zetten. In tegenstelling tot het traditioneel verkooppraatje, waar veel mensen een hekel aan hebben, vormt het gesprek in de Renson Experience Box een waardevolle begeleiding in het complete keuzeproces. Het doel? Samen tot een oplossing op maat komen.