Savaco breidt zijn dienstenaanbod uit met een nieuwe tool voor Enterprise Service Management. Dankzij deze nieuwe toepassing kunnen werknemers snel en eenvoudig vragen stellen aan ondersteunende diensten van hun bedrijf. Door in te zetten op Enterprise Service Management wil het Kortrijkse IT-bedrijf het voor organisaties makkelijker maken om interne processen efficiënt aan te pakken en administratieve overlast te verminderen. Savaco gaat hiervoor een partnership aan met het in Silicon Valley gebaseerde ITRP.

Enterprise Service Management (ESM) software ondersteunt bedrijven om hun (interne) dienstverlening efficiënt te beheren. Een ESM-applicatie is een soort interne helpknop op de smartphone, tablet of pc van een medewerker, waarmee hij/zij alle vragen kan stellen over het reilen en zeilen binnen het bedrijf. Dat kunnen vragen zijn aan de IT-dienst, de personeelsdienst, de kwaliteitsafdeling of aan facility management. Louis Sabbe, business development manager bij Savaco, legt uit: “Voor een medewerker in een onderneming is het niet logisch dat hij vakantie moet aanvragen via één tool, een probleem met de wifi moet melden op een andere manier en nog een derde kanaal moet gebruiken om een contract te laten nalezen of ondertekenen. Alle ondersteunende aangelegenheden terugvinden via één applicatie is voor de eindgebruiker veel logischer, en daar kan een ESM-app mee helpen. In de snel digitaliserende wereld van vandaag, willen we onze klanten ondersteunen in hun traject naar een digitale transformatie van hun onderneming. Door werknemers te ondersteunen bij hun dagelijkse vragen enerzijds, en door bedrijfsprocessen te optimaliseren anderzijds, is ESM hiervoor een uitstekende tool.”

Win-win

Savaco ging de voorbije maanden op zoek naar een geschikte partner om dit verhaal uit te bouwen. Na een grondige onderzoeksfase in samenwerking met verschillende klanten vond Savaco in ITRP de geknipte tool. Als partner van het Californische  ITRP wil Savaco de Amerikaanse technologie verrijken met Savaco’s eigen kennis van het ondernemingslandschap in Vlaanderen. “Het ITRP Institute is zeer enthousiast over het partnership met Savaco”, aldus Martijn Adams, general manager bij ITRP. “De expertise van Savaco in digitale transformatie en het efficiënter maken van bedrijfsprocessen positioneert ze perfect om klanten te helpen met Enterprise Service Management en de samenwerking met het vaak toenemende aantal leveranciers. De specifieke kwaliteiten van de ITRP service voor ESM en het verbinden van organisaties en hun leveranciers, biedt Savaco en haar klanten de tooling om dit alles succesvol te maken.

Savaco, gevestigd op het Beneluxpark in Kortrijk, is een informaticabedrijf met meer dan 25 jaar ervaring en realiseert een jaaromzet van 25 miljoen euro. Savaco telt 121 hooggekwalificeerde medewerkers.