BRUGGE – Skinn, het branding agency uit Brugge verstevigde de voorbije jaren zijn positie sterk in de wereld van branding en design mede dankzij het aantrekken van creatief en strategisch talent. Met de komst van Ruth Bossuyt en Anneleen Demasure in het management team wil Skinn zichzelf verder ontwikkelen. Hun komst zal er voor zorgen dat oprichters Kurt De Vlieghere en David van Gessel zich verder kunnen focussen op het creatief en strategisch uitbouwen van de merken in de klantenportfolio. 

Ruth Bossuyt (42 jaar) werkte de laatste 3,5 jaar bij Skinn als account manager. Daarvoor was Ruth verantwoordelijk voor de planning, organisatie en aansturing van de designteams voor verschillende grote bedrijven zoals Balta, Beaulieu International Group en Buromac. “In mijn nieuwe functie stuur ik vanaf heden het account management team aan en ben ik verantwoordelijk voor de algemene planning en organisatie”, aldus Ruth. “Zo zal ik erover waken dat de klant zoals steeds centraal blijft staan.”
Anneleen Demasure (42 jaar), die 20 jaar management ervaring heeft binnen de creatieve sector (zowel aan klant- als aan de agency zijde), vervoegt het team vanaf 1 augustus. Anneleen startte haar carrière bij Unilever waar ze 13 jaar lang zowel nationaal als internationaal aan de slag was. Ze ging verder als ondernemer en sloot recent 5 jaar af als managing director van Wijs, een digitaal agentschap uit Gent waar ze jaar na jaar groei realiseerde. In 2016 was Anneleen nog kandidaat ICT Woman of the Year.“Branding vereist een nieuwe aanpak”, vindt Anneleen. “In deze snel evoluerende wereld volstaat het niet meer om gewoon een sterk logo of knappe website te maken. Elk raakpunt van een merk moet gebouwd zijn om snel en doeltreffend te kunnen anticiperen in een continu veranderend landschap. Het doel van Skinn is om de klanten van onze klanten te raken in het hoofd en in het hart. Dat vind ik een geweldige uitdaging.”

Referenties

Skinn branding agency werd in 2006 opgericht door Kurt De Vlieghere en David van Gessel. Je kan bij skinn terecht voor merkontwikkeling, merkoptimalisatie en merkbewaking. Centraal staat hun geloof in responsive branding als focus voor merken in een sterk evoluerend communicatielandschap. Skinn deed de laatste jaren mooi werk voor heel wat nieuwe merken maar ook voor gevestigde waarden zoals Heineken, Apple, Liantis, Beaulieu, Comeos, Voka, Gemeente Knokke-Heist, Concertgebouw Brugge, MeetDistrict, Alpro, Group Monument, Sylvester, Verhelst, MediaGenix, Extremis, enzovoort. Het creatieve agentschap telt 30 medewerkers.