Twee al door de wol geverfde ondernemers bundelen hun krachten om een nieuwe start-up op de rails te zetten: Mex United. De bedoeling: ambitieuze ondernemingen helpen op het vlak van marketing en e-commerce. Marketingadviseur Kurt Ostyn en e-commerce coach Cis Scherpereel hebben begin dit jaar hun expertise en kennis in de nieuwe Kortrijkse onderneming gestopt. Mex staat voor Marketing en E-commerce eXperts. United duidt op de kracht van samenwerking, zowel met externe professionals als met de klant en zijn team. “Onze kennis en ervaring rond marketing en e-commerce delen met ondernemers is ons uitgangspunt”, aldus Kurt Ostyn. “We helpen hen de juiste strategische keuzes te maken en schuiven de juiste partners en specialisten mee aan tafel.”

“Ondernemers of leidinggevenden hebben ook heel wat vragen rond e-commerce”, vertelt Cis Scherpereel. “Vanuit mijn ervaring in online projecten voor onder meer Duvel, Hubo, Bel&Bo, Fun en heel wat kmo’s, start-ups en productiebedrijven, breng ik hen heel wat inzichten bij. Zo komen we samen met de ondernemers tot de juiste strategische beslissingen. Die zijn voor elk project weer anders.”

De onafhankelijke en adviserende rol is typisch Mex United. Dat uit zich ook in  opleidingen en lezingen. Zowel Kurt als Cis zijn in hun vakgebied veel gevraagde sprekers en auteurs. Het huidige team van Mex bestaat uit 5 “mexperts” en heeft als uitvalsbasis een kantoor in de Gentsesteenweg 19 in Kortrijk. Dat maakt de start-up ook wel bijzonder. Zowel Ostyn als Scherpereel zeggen dat hun nieuwe bedrijf niet zou kunnen zonder de inbreng van drie jonge whizzkids, in de persoon van Romanie Sagaert, Nicolas Buysschaert en Jelle Ryckoort. Jong talent met veel potentieel en met specifieke competenties in het brede domein van de marketing.

info: www.mexunited.be.