De bouw een gesatureerde markt? Het hangt er maar van af hoe je het bekijkt. Volgens serial entrepreneur Frank Vandermaliere en zijn rechter hand Francis Bedert was er nog altijd een activiteit te bedenken waar ze het verschil konden maken. In de herfst van 2016 hielden ze in Zwevegem Steelit boven de doopvont, een kmo die uitpakt met een gamma kant-en-klare stalen binnendeuren. In de collectie worden een zevental verschillende collecties aangeboden, inclusief een dubbele deur. “Technologisch proberen we het neusje van de zalm te bieden”, zegt Francis Bedert. “We hebben lang nagedacht en bestudeerd hoe we het verschil konden maken in de markt en dat is ons na veel zoekwerk ook gelukt. Steelit wil zich niet alleen positioneren dankzij de kwaliteit van het aanbod, maar vooral ook door zijn prijzen. Onze stalen deuren zijn betaalbaar. Voor ons wat dat een prioriteit als je met ambities de markt wil opgaan.”

Minder dan een jaar na de opstart, is het duo Vandermarliere-Bedert erg tevreden over de respons. “In het voorjaar hebben we Steelit voor het eerst geprofileerd met een eigen stand op Batibouw”, aldus Francis Bedert. “We zijn toen zelf geschrokken van de interesse. In deze fase mikken we voor de verkoop op de Belgische en de Nederlandse markt, waar we in de persoon van Suzanne Sneeuw ook een eigen agent hebben aangetrokken. In Breda beheert ze een showroom en van daaruit wordt ook de markt verkend. De eerste signalen zijn veelbelovend. In eigen land bieden we ons product aan via de houthandels, de deurhandels, projectontwikkelaars, architecten en schrijnwerkers. De interesse is groot. Met groothandel Decruy in Roeselare hebben we een vaste klant en afnemer. Een productie van 2.500 deuren, vanaf jaar drie, moet mogelijk zijn. Na Nederland willen we ook omzet genereren in Frankrijk en Duitsland. Aan ambitie geen gebrek. Wie kennis maakt met de kwaliteit van ons product, blijkt onder de indruk. Dat was, gezien onze researchinspanningen vooraf, net de bedoeling.”