Een tweetal jaar geleden lanceerde de jonge Kortrijkse ondernemer Pieter-Jan Vanneste een uniek concept met zijn start-up en website TagCity. Via dit platform kunnen mensen niet alleen kortingscodes en aanbiedingen van meer dan 570 verschillende webshops vinden, maar kunnen ook lokale handelaars (die nog niet online actief zijn) er gratis hun eigen pagina aanmaken om zo hun handelszaak en kortingsbonnen in de kijker te zetten. Vandaag blijkt het project een schot in de roos, maar toch blijft Pieter-Jan op zoek naar opportuniteiten. “De huidige versie van TagCity is inderdaad een groot succes”, aldus Pieter-Jan Vanneste. “Maar als ondernemer moet je steeds blijven vernieuwen. Daarom lanceren wij een volledig vernieuwde website.”
De belangrijkste nieuwigheid is wellicht de mogelijkheid die offline handelaars krijgen om hun eigen “handelaarspagina” aan te maken op TagCity. Volledig gratis dan nog wel. “Hiermee willen wij met TagCity in de eerste plaats de gewone winkels die nog niet online actief zijn de kans geven om ook online promotie te voeren”, zegt Vanneste. “Gebruikers zullen dan kortingsbonnen kunnen opzoeken van zowel online winkels zoals Zalando of Ici Paris XL, maar ook van offline handelszaken die geen eigen webshop hebben zoals de kruidenierszaak in de buurt of de bakkerij om de hoek. Iedereen die dus een handelszaak heeft, kan zo’n handelaarspagina aanmaken. Het aanmaken van een handelaarspagina is volledig kosteloos en de handelaar krijgt inzicht in de statistieken en resultaten. De handelaar zal kunnen zien hoeveel mensen er de pagina bezocht hebben, hoeveel mensen er zich geabonneerd hebben op de nieuwsbrief en nog veel meer. Alle informatie is dus op elk moment vrij te raadplegen, iets wat voor ons erg belangrijk is.”

Een andere grote vernieuwing is de volledig uitgebreide zoekfunctie van TagCity. Mensen die op zoek zijn naar kortingen, kunnen voortaan naast de naam van de webshop ook de productnaam ingeven waarvoor ze een korting willen krijgen. “De vernieuwde zoekfunctie laat toe dat mensen specifieke zoektermen zoals “rugzak”, “smartphone” of “televisie” kunnen ingeven om zo gerelateerde kortingen en aanbiedingen te vinden van winkels die deze producten aanbieden”, besluit Vanneste. “Deze functie is tot nu toe enkel en alleen te vinden op TagCity.”