In 2003 startte Stefanie Bosschem een kleine speciaalzaak (pyjama’s voor baby’s en peuters) op in hartje Brugge. Een klassieke winkel zoals dat toen nog heette. Nu, veertien jaar later, is Mimi Baby geëvolueerd naar een soort showroom, waar klanten op afspraak kunnen komen kopen voor stijlvolle baby artikelen. Ondertussen is haar neef Thomas Pertry mee in de zaak gestapt en samen vormen zij een goeie tandem. De showroom werkt in combinatie met een eveneens goed draaiende webshop. “Kennelijk beantwoordt deze dubbele insteek aan wat klanten vandaag verwachten”, vertelt Stefanie. “Daarbij tekenen we altijd voor een niets ontziende service. We mikken met ons aanbod ook unilateraal op topkwaliteit, anders dus dan wat enkele groothandelszaken aanbieden. Een showroom-shop is een prachtige winkel met een unieke en gezellige uitstraling maar met “zuinige”openingsuren zodat we de tijd hebben om op afspraak te kunnen werken en thuis bij onze te klanten gaan. Onze klanten vinden onze manier van werken fantastisch en wij zijn blijkbaar uniek in wat we doen. We hoorden dat er zoveel regio’s zijn waar echt een tekort is aan betere babyspeciaalzaken en waar mensen echt kilometers moeten rijden om een degelijke babywinkel te vinden. Ook heerst er dikwijls ontevredenheid over de manier van aanpakken en klantvriendelijkheid.”

Al die vaststellingen hebben Stefanie Bosschem aan het denken gezet. Ze heeft al altijd een grote zin gehad om te ondernemen en nieuwe initiatieven in de markt te zetten. Haar nieuwe businessplan, dat tot stand kwam in samenwerking met Bofisc, bewijst dat nog maar eens. Met Mimi Baby wil ze heel Vlaanderen intrekken. In de komende jaren moeten vijftien speciaalzaken met het logo Mimi Baby het levenslicht zien. In september is Sint-Martens-Latem aan de beurt. In december volgt Jabbeke. Ook Veurne en Ieper staan al met stip genoteerd, net als Ternat en enkele locaties in Limburg. Er wordt gemikt op een samenwerking met ambitieuze zelfstandigen. “Er zijn twee mogelijkheden om dit concept uit te rollen”, vertelt Stefanie Bosschem. “Eén: een klassieke franchise. Twee: een commissie overeenkomst waarbij de winkelier wordt betaald in functie van de verkoop. De bedoeling van het concept is dat wij ons sterk maken als groep, met een zeer uitgekiende marketingstrategie. Hiervoor hebben wij topmensen in dienst.”

Dat Stefanie Bosschem een neus heeft voor zaken bewijst ze dezer dagen ook met het aanbod van coole t-shirts voor kinderen, waarop een QR-code staat . Ideaal om verloren lopende kinderen binnen de kortste keren terug naar de schaapstal te brengen. Deze personaliseerbare  t-shirts zijn een uitvinding van BB Sjiek uit Ichtegem, dat aan Stefanie Bosschem het alleenrecht gaf op de verkoop. De QR-t-shirts zijn in no time uitgegroeid tot een heuse hype.