De start van de lente is meteen ook de start van een nieuwe campagne van Storesquare, de online marktplaats voor de lokale handelaar die in februari zijn eerste verjaardag vierde en ondertussen meer dan duizend aangesloten handelaren telt. Storesquare is in eerste instantie een verkoop platform maar fungeert ook als marketing platform voor die handelaar. In die context wordt een omnichannel aanpak gehanteerd. Offline acties worden ook online geactiveerd. Maar Storesquare wil zelf ook zichtbaar zijn in het fysieke winkelpunt.

Om dat te bereiken pakt Storesquare verrassend genoeg uit met een authentieke postkaart actie, dit om de aandacht te vestigen op het online aanbod van de lokale winkelier. Kortom: offline als versterkende hefboom voor het online gebeuren. De actie met een authentieke postkaart die vanaf deze week ter beschikking wordt gesteld van de lokale winkeliers geeft de consument de kans om zijn favoriete winkel te delen met vrienden en familie. Segnia Comyn van Storesquare geeft tekst en uitleg bij de actie: “De belangrijkste doelgroep op vandaag is de consument die de winkelier uit Vlaanderen genegen is en nog winkelt met een emotionele factor. Om die winkelier in de kijker te zetten en om social exposure te bereiken bij net die doelgroep gaan we voor een off the beaten track. Geen pure online kortingen of e-mailmarketing om mensen te betrekken bij het merk maar een originele feel good campagne met echte authentieke postkaarten. De boodschap luidt: stuur eens een klassiek postkaartje vanuit je lokale winkel naar je mama, tante, vriend of vriendin en deel  zo je favoriete lokale winkel. Een simpel maar o zo fijn gebaar. De kaart is voorgefrankeerd en bevat een unieke code voor 5 euro korting. Via de korting wordt de consument doorgestuurd naar Storesquare. Maar de essentie blijft likeability en een authentiek, lokaal gevoel creëren rond het merk Storesquare.”

Storesquare biedt geen eigen producten aan maar biedt de lokale winkelier een e-commerce platform aan, waarmee tegemoet wordt gekomen aan de stijgende digitalisering. Volgens bepaalde studies zou 75 procent van de Belgische internetgebruikers wel eens online kopen. Naast het aanbieden van praktische zaken zoals een IT-platform, logistieke diensten en  financiële afhandeling neemt Storesquare ook de marketing voor zijn rekening. Storesquare is een initiatief van Roularta met steun van Unizo en KBC.