Het Roeselaarse Storesquare, een initiatief van Roularta Media Group bedoeld om lokale handelaars samen te brengen op één online commercieel platform, wil dankzij een reclamecampagne en een kapitaalverhoging zijn naamsbekendheid verhogen. Met deze dubbele zet wil het ook de aanval inzetten op grotere concurrenten als Coolblue en Bol.com.

Storesquare wordt gesteund door enkele grote namen. In deze fase onderschrijven KBC en Roularta de kapitaalsverhoging die goed is voor vijf miljoen euro. Daardoor beschikt de webwinkel nu over een kapitaal van 8,7 miljoen euro. “In de afgelopen maanden hebben we onze webwinkel altijd maar verbeterd en in de komende jaren willen we dit platform met reclame in de markt zetten”, zegt Xavier Bouckaert, CEO van Roularta. De Roeselaarse mediagroep heeft 70 procent van de aandelen in handen. Ook Unizo is mee aan boord als aandeelhouder bij Storesquare en dat is niet zo vreemd. Storesquare wil immers kleine ondernemers steunen door ze samen te brengen op één platform, zodat ze de concurrentie kunnen aangaan met grote spelers als Amazon, Bol.com en Coolblue. Ondertussen telt Storsquare al 1.600 handelaars. Zij versturen ook het pakket en krijgen het grootste deel van het geld. Storesquare houdt daarnaast per verkocht product een klein deel van het geld in.

Vorig jaar werd er in totaal reeds voor meer dan 1 miljoen euro aan producten verkocht via het platform. Daarmee is het nog niet winstgevend, maar het groeit wel snel. “In het eerste kwartaal van dit jaar boekten we de omzet die we vorig jaar in een heel jaar geboekt hebben”, aldus Bouckaert. De bedoeling is om tegen 2020 winstgevend te zijn.