Het Brugse eventkantoor The Media House is tijdens de Benelux Event Awards twee keer in de prijzen gevallen. Het eventkantoor van Christopher Van Hemelryck-Bray kreeg in de categorie fairs & exhibitions de bronzen trofee voor de Exportbeurs, een project dat het realiseerde in opdracht van Flanders Investment & Trade. Voor hetzelfde event kreeg het kantoor ook de “Rookie of the Year”, een prijs voor de beste nieuwe beurs in de Benelux. Eind juni 2016 werd in Brussel voor de eerste keer de Exportbeurs van Flanders Investment & Trade georganiseerd. Voor het concept en de realisatie van deze beurs ging FIT in zee met The Media House. Het werd een succes op alle fronten. Christopher Van Hemelryck-Bray: “De Exportbeurs ontving 1500 betalende bezoekers en was goed voor meer dan 3000 B2B-ontmoetingen. Flanders Investment & Trade haalde er 400 nieuwe contacten uit. En de tevredenheidsenquête leverde bij  bezoekers, exposanten en medewerkers een score tussen 92 en 97 procent op.”

Die puike resultaten zijn ook de jury van de BEA Awards niet ontgaan. The Media House werd bekroond met een bronzen trofee in het onderdeel Fairs & Exhibitions (B2B & B2C). “De eerste editie van de Exportbeurs is erin geslaagd om een succesvolle balans te vinden tussen de verwachtingen van de opdrachtgever en die van de ondernemers die interesse hebben in export”, zo luidde het juryrapport. Ook het ecologische bewustzijn van het evenement kon de jury bekoren. Voor de opbouw van de beursstanden werden structuren in honingraatkarton gebruikt, die werden hergebruikt voor de award ceremonie van de Leeuw van de Export op het einde van de beurs.

Voor het nog jonge eventkantoor The Media House is deze onderscheiding een opsteker. Zeker omdat de beurs ook werd uitgeroepen tot beste nieuwe beurs in de Benelux en dus de Rookie of the Year-prijs kreeg. Christopher Van Hemelryck-Bray: “Wij organiseren zeer diverse opdrachten voor events, congressen, beurzen en live communicatie. De Exportbeurs is een mooie staalkaart van wat wij voor een organisator kunnen betekenen: een vernieuwend concept dat door The Media House werd ontwikkeld, met bijzondere aandacht voor de creatieve en operationele aanpak. We zijn dan ook opgetogen dat dit evenement door de jury van de BEA Awards werd bekroond.”

Intussen maakt het kantoor ook werk van eigen beurzen. “Op 9 en 10 mei organiseren we in Utrecht voor het eerst het Global Forum for Innovations in Agriculture, kortweg GFIA Europe (www.gfiaeurope.com) legt Christopher Van Hemelryck-Bray uit. Dit internationale concept stelt innovatieve landbouwtechnologie en duurzame voeding in de kijker en combineert een beurs met een uitgebreid inhoudelijk congresprogramma.” Voorts zet hij met The Media House ook zijn schouders onder de stichting New Casa Hogar, die met diverse initiatieven het project voor de opvang van weeskinderen in Mexico steunt. Casa Hoger kwam in 1986 tot stand onder impuls van dr. Michel D’Hooghe en de toenmalige Rode Duivels tijdens het WK Voetbal in Mexico.