Onder de noemer #secretsofbruges pakt Visit Bruges dit najaar voor de eerste keer uit met een volledig digitale campagne. Deze internationale campagne werd opgebouwd rond tien verrassende filmpjes waarin zelfverklaarde geheimen over de stad met potentiële bezoekers wordt gedeeld. 

De hoofdrol in de filmpjes of brandstories wordt vertolkt door Maaike Cafmeyer. Als gelegenheidsstadsgids deelt ze op ‘overtuigende wijze’ haar geheimen met nietsvermoedende bezoekers wat in elk filmpje aanleiding geeft tot verrassende reacties. Zullen de bezoekers alles geloven wat Maaike hen probeert wijs te maken? Heeft het Belfort een stabiliteitsprobleem? Staat de Rozenhoedkaai binnenkort in het Guinness Book Of Records als meest gefotografeerde plek ter wereld? Snuiven Bruggelingen elke dag chocolade bij het ontbijt? In het tweede deel van de filmpjes prijst actrice Maaike de echte sterke troeven van de stad aan. De reeks toont de veelzijdigheid van een stad die begeestert en verleidt en dus ook aanzet tot een bezoek.

Voor de realisatie van de brandstories deed Visit Bruges een beroep op Hotel Hungaria, het storytelling agency uit Leuven dat eerder tekende voor grote digitale campagnes en bekende Tv-programma’s. De campagne richt zich tot de internationale bezoeker. Daarom worden de filmpjes ondertiteld. Om de impact van de campagne te maximaliseren werd een uitgekiende strategie uitgetekend om verspreiding van de filmpjes via Facebook, YouTube, Twitter en Instagram te stimuleren. De filmpjes zijn een aandachtstrekker die geïnteresseerde bezoekers moet laten doorklikken naar nog meer inspirerende content op de nieuwe gelegenheidspagina op de website van VisitBruges.

Burgemeester Renaat Landuyt is tevreden met het digitale initiatief. “Content is King”, aldus Landuyt. “Storytelling is een ideale manier om de sterke troeven van onze stad internationaal uit te spelen. Met een knipoog omarmen we de clichés en onwaarheden die weleens over de stad worden verteld en zetten die om naar een uniek concept waarmee we de buitenlandse bezoeker dit najaar willen aanspreken om een verblijf in Brugge te overwegen. Voor het eerst trekken we met een campagne volledig de digitale kaart. Door samen te werken met buitenlandse bloggers en audiovisuele contentmakers die in Brugge studeren introduceren we een nieuwe manier van werken in onze buitenlandpromotie die de geloofwaardigheid en uitstraling van de campagne zal versterken.”