BC Oostende, decennia lang al dé vaandeldrager van het Belgische basketbal, heeft met Bticino een sponsor in huis gehaald voor zijn Europese campagne. De naam van het Italiaanse bedrijf siert voortaan de gele uitrusting van het team tijdens de Europese campagne (Champions League). Bticino zal zeker voor één jaar te zien zijn op de shirts. Bticino is een merk van het Franse concern Legrand Group en wordt wereldwijd erkend als specialist en trendsetter op vlak van schakelaars en residentiële systemen zoals domotica in functie van de geconnecteerde woning  en videoparlonfonie via wifi. Technologie en designmerk Bticino staat synoniem voor ‘Made in Italy’ topkwaliteit. Innovatie staat centraal, waarbij intelligente oplossingen, efficiëntie en respect voor het milieu zorgen voor een meerwaarde in elk van de producten.

 

Rony De Pauw, senior business development manager van Bticino, verklaart zich tevreden met de deal. “Als  internationaal A-merk is het logisch dat Bticino zich graag linkt met een topclub  zoals landskampioen basket  BC Oostende, dat zich in zijn segment  eveneens profileert als een A-merk, niet alleen in België maar ook  Europees”, aldus de Pauw. Vanessa Flamez, commercieel directeur van BC Oostende, ziet het zo: ”De uitstekende sponsorrelatie die wij al hadden met de Legrand Group én de daarbij horende Europese dimensie van de Europese Champions League, maakt de upgrade mogelijk”, aldus Flamez. “Onze versterkte relatie met de Legrand Group is dan ook een logische stap. Wij beogen sowieso met elke partner duurzaamheid en continuïteit.”

In de vaderlandse kompetitie speelt BC Oostende nog steeds zonder hoofdsponsor op de truien. Op zijn minst merkwaardig want de club heeft een palmares én een uitstraling om u tegen te zeggen en dat zou bedrijven, die zich willen associëren met een kwalitatieve topclub, toch in verleiding moeten kunnen brengen. Temeer daar basketbal een sport is met een enorme dynamiek en spektakelwaarde, wat zich ook meer en meer vertaalt in een groeiende publieke belangstelling en een ook alsmaar stijgende media coverage.