Topondernemers voelen zich thuis in Knokke

Dat KnoKnokkekke de place to be is voor de beau monde, is een understatement. Dat is al ruim honderd jaar zo en de trend blijft ook in de eenentwintigste eeuw aanhouden. Ook West-Vlaamse topondernemers verblijven er maar wat graag. In het laatste nummer van Trends (en meer bepaald in de bijlage Stijl), worden een aantal van die West-Vlaamse ondernemers geportretteerd en bevraagd over hun liefde voor Knokke. Passeren onder meer de revue als “kind van de zee” en “voor de rest van hun leven”: Paul Gheysens (bouwbedrijf Ghelamco), Michael Redding (textielketen Scapa), Philip Cracco (Rodania), Joris Ide (luxemerk Lebeau-Courally en Lebeau Hotel), Rik Ruebens (RR Interieur) en het trio Filip en David Bourgoo-Philippe Van de Ryse (Zoute Grand Prix voor oldtimers). Sommigen zijn echte Knokkenaars, zoals Redding, de broers Bourgoo of Ruebens, anderen zijn aangespoeld maar verklaren zich zonder onderscheid verzot op Knokke. (KC)