In het najaar van 2016 kondigde Tom Boonen zijn pensioen als wielrenner aan. Zondag rijdt hij zijn laatste Ronde van Vlaanderen. Het West-Vlaamse UNILIN, het bedrijf achter de hoogwaardige Quick-Step laminaat-, parket- en vinylvloeren en de sponsor van wielerploeg Quick-Step Floors, laat Tom zijn laatste Ronde niet ongemerkt voorbijgaan. Zowat 500 medewerkers zullen hem aanmoedigen op spectaculaire wijze. Met het afscheid van Boonen in zicht, brengen de medewerkers van UNILIN op hun manier een eerbetoon aan hun held. “500 collega’s vormen een enorme tifo ofte een levende banner, bestaand uit panelen waarop Toms afbeelding en de boodschap Quick-Step thanks Tom prijken”, verklaart Sophie Hautekeete. “De tifo is ongeveer 250 m² groot. Quick-Step verdeelt bovendien Tom-maskers die de fans ook volgende week tijdens Parijs-Roubaix kunnen dragen om hem te danken voor alles wat hij in de afgelopen 15 jaar heeft betekend voor de wielersport. Op de maskers staat een oproep om deel te nemen aan de socialemediacampagne #ThxTom.”

UNILIN lanceert die campagne op 30 maart. Via deze hashtag nodigt UNILIN iedereen uit om Tom te danken voor zijn loyaliteit aan de ploeg en inzet voor het wielrennen. Alle acties komen vanuit UNILIN-collega’s. “Dat Tom bij UNILIN ontelbare toegewijde fans heeft, mag niet verbazen”, lacht Sophie Hautekeete. “We hebben heel wat wielerfans in de gelederen en zeg nu zelf: het is toch schitterend dat Tom Boonen het uithangbord van je bedrijf is?” Acties die het samenhorigheidsgevoel onder de collega’s bevorderen, juicht UNILIN uiteraard toe. “Ze passen perfect binnen onze Happy Workout-strategie want via kleine en grote acties willen we een plezante werksfeer creëren voor iedereen”, besluit Hautekeete.

Paul De Cock, president van UNILIN, division flooring, toont zich erg fier met wat zijn bedrijf en Boonen samen hebben gerealiseerd. “We zijn al meer dan 18 jaar trotse sponsor van de wielerploeg van Patrick Lefevere, een van de beste ter wereld”, aldus Paul De Cock. “Tom begon in 2002 aan zijn carrière en stapte twee jaar later over naar de ploeg van Patrick. Hij is zijn team altijd trouw gebleven. Omgekeerd hebben zijn ploeg en wij als sponsor sponsor Tom ook in goede en kwade dagen gesteund. Die wederzijdse toewijding smeedde een ijzersterke band.” Voor heel wat Vlamingen zijn het merk Quick-Step en Tom Boonen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daar heeft het bedrijf de afgelopen jaren de vruchten van geplukt: “We hebben met Tom en zijn teamgenoten creatieve campagnes kunnen voeren, die de kwaliteiten van de renners linken aan de sterktes van onze producten”, aldus nog Sophie Hautekeete.