In Kortrijk werd de Gouden Lasso toegekend aan het technologiebedrijf Around Media. Met deze prijs willen de ‘Jonge Cowboys’ -een organisatie van door de wol geverfde ondernemers- de meest beloftevolle jonge onderneming uit de regio Zuid West-Vlaanderen bekronen. Het Waregemse Around Media heeft wereldpotentieel en groeit als kool.    

Vier startende kmo’s waren na een zorgvuldige selectie gekozen voor de finale. Een jury, samengesteld uit de cowboys en uit 3 vertegenwoordigers van de economische pers (waaronder Made in West-Vlaanderen) – kregen het verhaal van de kandidaten nog eens te horen. Naast Around Media waren ook het creatieve Kortrijkse vastgoedkantoor Henry Houser (van Hendrik Tanghe en Eline Geers), het speciale effecten bedrijf Sparks EFX (Heule) van Toon Sintobin en het Kortrijkse Tag City van Pieter-Jan Vanneste (een online zoekmachine voor kortingcodes) kandidaat voor de bekroning.

Around Media heeft in vastgoedmiddens voor een nieuwe standaard gezorgd met zijn 360 graden software. Kandidaat kopers van huizen kunnen zodoende als het ware vanuit hun luie zetel of van achter hun PC een perfect en vrij compleet idee vormen van het huis dat ze wensen te kopen. 3D visuals en virtual reality zorgen voor een grote meerwaarde, niet alleen voor kopers van vastgoed maar evenzeer voor vastgoedmakelaars, architecten, bedrijven actief in de bouw of aannemers. De referentielijst van Around Media, met grote namen, liegt er niet om.

Het scale-up bedrijf groeit in deze fase als kool en hoopt zijn huidig personeelsbestand (23 werknemers nu) te verdubbelen tegen eind 2018. Niet alleen de Belgische markt gaat voor de bijl maar ook in het buitenland (met alreeds zes exportlanden) is de belangstelling voor de West-Vlaamse technologie bijzonder groot. Around Media is amper twee jaar oud en hunkert in deze fase naar vers kapitaal om zijn groei te helpen financieren. Het startersbedrijf wordt geleid door Wannes Vanspranghe, Pieter Van Hoorne en Arne Derynck.