Jongbouw (de jongerenafdeling van de Confederatie Bouw West-Vlaanderen) organiseerde een wel heel bijzondere en vooral ook originele avond: een speed business dating in luxewagens. Geen saaie speeddate aan tafeltjes dus maar een alternatieve manier van netwerken.

De speeddate ging door in de showroom van Bavaria Motors in Harelbeke, hét uitstalraam voor snelle bolides. Bavaria is een onafhankelijk garage met topmerken zoals Audi, BMW,  Porsche, Mercedes, Land Rover, Ferrari, Aston Martin, Maserati, en Jaguar. De speeddate hield in dat elke deelnemer minimaal tien nieuwe contacten moest leggen. Via een doorschuifsysteem vonden er tien korte ‘one on one’ gesprekken plaats waarvan ook twee gesprekken in een sportwagen.

De speeddate werd ingeleid door ervaren moderator Ronald De Keersmaecker die tips en tricks gaf over netwerken, elevator pitch, en hoe waardevolle contacten leggen. Onder de eerste veertig inschrijvers werd een proefrit met een Ferrari verloot. De speeddate wilde West-Vlaamse aannemers uit alle sectoren van de bouw met elkaar in contact brengen om zo nieuwe samenwerkingen tot stand te brengen. De sfeer zat er alvast goed in. En de business, zal u vragen? Ach, die volgt later wel. Het s niet bekend of Bavaria die avond ook auto’s verkocht.