Westhoek wil zich meer dan ooit sociaal én economisch profileren

De rewesthoek-campagne-2016giomarketingcampagne “Westhoek. De nieuwe wereld” promoot drie jaar lang de mogelijkheden van de Westhoek als regio om in te wonen, te werken en te ondernemen. De campagne is realistisch opgezet en vertelt het verhaal van echte mensen die kiezen voor de Westhoek. Daarbij worden de troeven geïllustreerd van deze aantrekkelijke regio die intussen bijna 220 000 inwoners telt.

De Westhoek is bij het brede publiek gekend als een regio met een eigen charme en een uniek karakter. De regio staat voor kernwaarden als rust, ruimte, authenticiteit en familiaal. Waar velen nog onvoldoende van op de hoogte zijn, is het feit dat de Westhoek deze waarden combineert met moderne en innovatieve ontwikkelingen. Samen zorgen deze voor een sterke quality of life en een optimale work-life-balance. Het doel van de campagne is daarom het promoten van de Westhoek bij jonge gezinnen, studenten en ondernemers zodat zij zich vestigen in onze regio om hun (professionele) toekomst vorm te geven.

Dit alles wordt in beeld gebracht door een richtinggevende gele pijl die open is van binnen: Westhoek geeft richting en biedt kwaliteitsvolle kaders voor een leven in een nieuwe wereld. Daarnaast heeft de campagne ook een sterke interne werking; bewoners van de Westhoek kunnen zich trots voelen over hun bijzondere regio waar er volop kansen zijn voor ondernemende mensen met een pioniersgeest. Centraal in de campagne staat de website Denieuwewereld.be. Verder bestaat de campagne uit filmpjes, advertenties, online banners, billboards en een nieuwsbrief. We beschikken over een mediabudget van om en bij €400.000.

Het project heeft een nooit gezien partnerschap van overheid, middenveld en private sector bij elkaar gebracht. 35 organisaties maken deel uit van deze Westhoek-community en dit met steun vanuit het Europese LEADER-programma voor de Westhoek. (KC)