Dinsdag is het Waregem Koerse, niet alleen Vlaanderens grootste paardensport event, maar ook een netwerkmoment voor ruim 35.000 aanwezigen. Voor rasondernemer Willy Naessens van de gelijknamige groep is dat altijd een uitgelezen moment om zijn bedrijf op een ludieke maar ook sociale manier manier in de kijker te plaatsen. “Der Willy” doet dat door inmiddels al zestien jaar lang een hoedenwedstrijd te organiseren. Een originele manier om aan marketing te doen voorwaar.

Alleen dames kunnen mee dingen om de zeer begeerde 16de Willy Naessens Hat Trophy in de wacht te slepen. Willy Naessens staat bekend om zijn sociale ingesteldheid en hij zwaait ook dit maal weer met schitterende prijzen. De hoofdprijs is een unieke halsketting, speciaal ontworpen door de Waregemse juwelierszaak Bourgois. Verder schenkt Xperience een verblijf voor 2 personen in Namibië gedurende 8 dagen ter waarde van 3.200 euro en schenkt Rantour Travel Center een reis naar Parijs, een reis naar Londen en een reis naar Reims. Last but not least zwaait Willy Naessens zelf ook met maar liefst 5000 euro aan geldcheques. Niet zomaar maar verbonden aan een goed doel.

De VIP-tent van Willy Naessens is op Waregem Koerse uitgegroeid tot een begrip. Niet alleen omwille van het gebeuren zelf, maar meer nog omwille van het achterliggende doel. De opbrengst van de champagne en oesterverkoop gaan immers integraal naar een ander goed doel dat Willy Naessens al jaar en dag steunt, de stichting Sofhea. Sofhea gebruikt het geld om de navelstrengbloedbank verder uit te bouwen en stamceltransplantaties te realiseren voor mensen met vaak levensbedreigende bloedziekten.