Van 5 tot en met 8 oktober staat het trendy gebied rond Het Zoute in Knokke geheel in het teken van oldtimers. De Zoute Grand Prix (ZGP) bestaat uit een openluchtbeurs, een veiling, een rally, een concours d’élégance en een tour voor bolides uit de GT-klasse. Het Rotterdamse bedrijf Invitado Visitor Management is met zijn software tijdens het evenement hard aan het werk om alle bezoekersstromen in goede banen te leiden. Invitado levert de slimme software voor de online kaartverkoop en registratie, en scant de event-specialist ter plaatse ook alle tickets. “Maar we zorgden er ook voor dat de tientallen sponsoren hun relaties in drie talen konden uitnodigen voor de vele subevents, inclusief de zelfs nog last minute te wijzigen tafelschikking bij het galadiner met 800 gasten,” vertelt Michiel Droog, directeur van Invitado.

De Zoute Grand Prix is een sociaal netwerkevent met grote uitstraling. Het kruim van het Vlaamseen a fortiori West-Vlaamse ondernemersleven associeert zich graag met het event dat elk jaar grote ogen gooit.

De old timer rally trekt steeds meer volk. In 2010 bezochten ruim vijfduizend mensen de ZGP. In 2011, 2012 en 2013 groeide het aantal naar 80.000 tot 100.000 bezoekers. De lustrumeditie van 2014 lokte meer dan 100.000 geïnteresseerden naar Knokke-Heist. In 2015 en 2016 kende het classic car festival een recordopkomst met om en bij de 150.000 bezoekers. Meer dan een oldtimerfestival is de ZGP hét lifestyle event van het najaar. En welke locatie in België is er beter geschikt voor zo’n glamour happening met de obligate cocktailparty’s, galadiners en andere society events waar luxemerken hun nieuwste collecties – en BV’s zichzelf – showen dan in Knokke-Heist, aldus de organisatoren?

De ZGP is een initiatief van Zoute Events, een organisatie van drie Knokkenaars met een uitzonderlijke ondernemingszin: Philippe Van de Ryse en de broers Filip en David Bourgoo van de gelijknamige Audi- en Bentley-garage in Knokke-Heist. Zij zijn de drijvende kracht achter de ZGP en willen met dit exclusieve evenement het imago van Knokke-Heist als unieke verblijfs- en vakantiebestemming promoten.